Ορθοδοντικη θεραπεία με Invisalign

by - Νοεμβρίου 16, 2018


Εδώ και αρκετά χρόνια, τα δοντάκια μου είναι στραβά.... μην φανταστείτε κανένα τρομερό πρόβλημα, το οποίο μου δημιουργεί κάποιο ιδιαίτερο αισθητικό-λειτουργικό θέμα, αλλά στις περισσότερες φωτογραφίες, μην πω σ'όλες, απλά χαμογελάω, προσπαθώντας να μην φανούν τα δόντια μου, οπότε μετά από πολλή σκέψη αποφάσισα να βάλω σιδεράκια. Εν τέλει, μετά από αρκετές επισκέψεις σε ορθοδοντικούς, κατέληξα να μην βάλω τα συμβατικά σιδεράκια, αλλά διαφανείς νάρθηκες ή αλλιώς "Invisalign", τους οποίους πιστεύω όλοι θα έχετε ακούσει.     

   Η Εταιρεία


    Η εταιρεία που παράγει τους διάσημους διαφανείς νάρθηκες ονομάζεται Αlign Technology, ιδρύθηκε το 1997 και έχει έδρα στην Καλιφόρνια. Οι νάρθηκες, σύμφωνα με την wikipedia, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην αγορά το 2000 και  παρασκευάζονται στο Μεξικό.

  Απορίες σχετικά με τη θεραπεία:

  • Τι πρέπει να έχω κατά το πρώτο ραντεβού και ποιο το κόστος αυτού ;
    Είτε θέλετε να βάλετε συμβατικά σιδεράκια, είτε νάρθηκες Invisalign, το μόνο σίγουρο είναι ότι κατά την πρώτη επίσκεψη πρέπει να έχετε μια πανοραμική ακτινογραφία των δοντιών σας.  Κάποιοι μπορεί να σας ζητήσουν και κεφαλομετρικη ακτινογραφία.
   Οι περισσότεροι ορθοδοντικοί, συνήθως δεν χρεώνουν την πρώτη επίσκεψη, φυσικά αυτό εξαρτάται από την πολιτική του καθενός.

  • Ποια είναι η διαδικασία κατά το πρώτο ραντεβού,  προκειμένου να ξεκινήσω την θεραπεία με invisalign;
  Αφού, αποφάσισα να ακολουθήσω τη θεραπεία με διαφανείς νάρθηκες, έκλεισα ραντεβού με την ορθοδοντικό μου, προκειμένου να μου πάρει τα μέτρα. Για καλή μου τύχη, είχε σκάνερ, το οποίο σαρώνει τα δόντια σου και δημιουργεί ηλεκτρονικά ένα τρισδιάστατο πρότυπο των δοντιών σου. Εάν, δεν είχε το συγκεκριμένο μηχάνημα θα έπρεπε να μου πάρει τα αποτυπώματα των δοντιών μου χρησιμοποιώντας ειδικό πηλό, το οποίο σύμφωνα με αρκετούς, δεν είναι και η πιο ευχάριστη εμπειρία....Οπότε την γλίτωσα!!! Επίσης, έβγαλε φωτογραφίες των δοντιών μου.
  Στη συνέχεια, έστειλε αυτό το τρισδιάστατο ηλεκτρονικό μοντέλο των δοντιών μου, μαζί με αντίγραφα της πανοραμικής και κεφαλομετρικής ακτινογραφίας στην Invisalign, οι οποίοι μέσα σε ένα διάστημα ημερών έστειλαν ένα  προτεινόμενο πλάνο θεραπείας στην ορθοδοντικό μου ( το οποίο λέγεται clean check). Στο clean check φαίνονται όλες οι κινήσεις που θα κάνουν τα δόντια σου, κατά την διάρκεια της θεραπείας και μπορείς να δεις και το τελικό αποτέλεσμα, το οποίο βρίσκω πολύ ενθαρρυντικό. Έπειτα, αφού η ιατρός έκανε κάποιες διορθώσεις πάνω στο clean check, μου το έδειξε για να το εγκρίνω  και εγώ με τη σειρά μου και στη συνέχεια το ξαναστειλε ηλεκτρονικά στην Invisalign, για να φτιάξουν τους νάρθηκες!
    Οι νάρθηκες, ήρθαν εντός ενός μήνα και η θεραπεία μου αποτελείται από 58 νάρθηκες, τους οποίους αλλάζω κάθε εβδομάδα!

  • Πώς λειτουργούν οι νάρθηκες;
   Οι νάρθηκες, μετακινούν τα δόντια μέσω μιας σειράς προσεκτικά ελεγχόμενων κινήσεων. Η θεραπεία με Invisalign δεν ελέγχει μόνο την ποσότητα κίνησης που προσφέρει κάθε νάρθηκας, αλλά και το χρονικό σημείο της κίνησης. Επομένως, σε κάθε στάδιο, μόνο ορισμένα δόντια μπορούν να κινηθούν και γι' αυτό το λόγο αλλάζεις και τους νάρθηκες ανά κάποιο χρονικό διάστημα, το οποίο ορίζεται από τον γιατρό σου.

  • Ποια η διαδικασία θεραπείας;
   Ο γιατρός σου χορηγεί έναν αριθμό ναρθήκων, ανάλογα με το πόσο συχνά θέλει ή μπορείς να σε βλέπει και σου αναγράφει τις ημερομηνίες που πρέπει να αλλάζεις τους νάρθηκες σου (άλλοι τους αλλάζουν ανά βδομάδα, άλλοι ανά δύο βδομάδες), ανάλογα με το πλάνο θεραπείας. Τους νάρθηκες αυτούς πρέπει να τους φοράς τουλάχιστον για 20 με 22 ώρες την ημέρα, όπως καταλαβαίνεις, μπορείς να τους αφαιρείς μόνο για τα γεύματα.

  • Κάνουν για όλες τις περιπτώσεις;;
    Δεν είμαι η αρμόδια να απαντήσω σ'αυτη την ερώτηση, καθώς δεν είμαι ορθοδοντικός... Απ' ότι έχω διαβάσει όμως, παλαιότερα το εύρος περιπτώσεων που μπορούσαν να αντιμετωπιστούν με τα Invisalign, ήταν αρκετά περιορισμένο. Πλέον, έχουν εξελιχθεί και μπορούν να θεραπεύσουν ακόμη και άτομα με πρόβλημα σύγκλισης γνάθου.

  • Τι είναι τα attachments;
   Είναι σαν "αγκαθάκια" από ρητίνη, πιθανόν, τα οποία σου τοποθετεί ο ορθοδοντικός σου, προκειμένου οι μετακινήσεις των δοντιών να γίνονται πιο αποτελεσματικά. Αυτά τα "αγκαθάκια" είναι στο χρώμα των δοντιών σου και υπάρχουν και στο καλούπι των ναρθήκων σου, οπότε οι νάρθηκες στην ουσία κουμπώνουν και αγκιστρώνουν πάνω σ΄ αυτά.

  • Είναι πράγματι διάφανα;
   Ναι είναι! Πολλοί δεν κατάλαβαν ότι φοράω κάτι,  έπρεπε να τους το πω εγώ και να πλησιάσουν πολύ κοντά. Δεν φαίνονται ιδιαίτερα παρ' όλο που έχω κάποια attachments (βλέπε προηγούμενη ερώτηση). Υπάρχουν βέβαια περιπτώσεις στις οποίες πρέπει να διορθωθεί και η σύγκλιση της γνάθου, οπότε μπορεί να απαιτείται να έχουν οι νάρθηκες ειδικά λαστιχάκια, τα οποία μπορεί να δείτε να φορούν και ασθενείς με συμβατικά σιδεράκια, οπότε σ'αυτη την περίπτωση οι νάρθηκες, γίνονται περισσότερο εμφανείς (όχι όμως το ίδιο εμφανείς με τα σιδεράκια).

  • Ποιο είναι το κόστος θεραπείας;;
  Το κόστος εξαρτάται από τον αριθμό των ναρθήκων που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί η θεραπεία. Οπότε, όπως καταλαβαίνετε δεν υπάρχει κάποια στάνταρ τιμή. Θα έλεγα ότι  κυμαίνεται από 2.500 - 4.500 ευρώ. Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις, που είναι απλές οπότε δεν απαιτούνται και πολλοί νάρθηκες και η τιμή είναι χαμηλότερη. Φυσικά ο πιο κατάλληλος για να σας απαντήσει σ' αυτή την ερώτηση, είναι ένας ορθοδοντικός. Επίσης, οι περισσότεροι ορθοδοντικοί, κάνουν δόσεις, καθώς το ποσό είναι σχετικά μεγάλο.

  • Ποιος ο χρόνος θεραπείας;;;
   Ο χρόνος θεραπείας, ποικίλλει ανάλογα με το πρόβλημα. Εγώ θα έλεγα ότι είναι ίδιος, όπως και με τα συμβατικά σιδεράκια, άλλοι λένε ότι είναι περισσότερος. Σ' αυτό το σημείο θέλω να τονίσω, ότι η θεραπεία με τα Invisalign, εξαρτάται κατά πολύ από τον ασθενή, καθώς οι ναρθηκες μπορούν να αφαιρεθούν και είναι πολλοί αυτοί που δεν τους φορούν 20-22 ώρες την ήμερα, οπότε δεν έχουν και τα αποτελέσματα που πρέπει στο χρονικό διάστημα που μπορεί να τους έχει πει ο γιατρός τους.

  • Πονάς κατά την διάρκεια που τα φοράς;
   Όταν αλλάζεις τους νάρθηκες, μπορεί να νιώθεις ένα σφίξιμο, ένα μούδιασμα ή να πονάς τις πρώτες 2-3 μέρες . Εγώ προσωπικά  όταν αλλάζω τους νάρθηκες δεν νιώθω κάποιον ιδιαίτερο πόνο, απλά  τους νιώθω πιο σφιχτούς. Αυτό που έχω παρατηρήσει όμως, είναι ότι τις πρώτες μέρες που τοποθετώ ένα καινούργιο  σετ ναρθήκων, πονάω κατά την μάσηση των τροφών, το οποίο είναι λογικό.

  • Πως επηρεάζουν οι νάρθηκες την διατροφή μου;;
  Σε αντίθεση με τα κοινά σιδεράκια, η ορθοδοντική με τα invisalign, δεν σου θέτει κάποιον περιορισμό όσον αφορά τις τροφές που μπορείς να τρως. Όσοι, έχουν φορέσει σιδεράκια, θα γνωρίζουν ότι δεν μπορείς να τρως σκληρές τροφές,γλυκά, τσίχλες κτλ.. Η μόνη προϋπόθεση που υπάρχει με τα Invisalign, είναι ότι κάθε φορά που θα φας κάτι, πρέπει να αφαιρέσεις τους νάρθηκες και αυτό γιατί εάν φας με αυτούς, υπάρχει ενδεχόμενο να τους σπάσεις.... εννοείται ότι και οι τσίχλες απαγορεύονται όσο φοράς τους νάρθηκες...
   Όσον αφορά τα ροφήματα που μπορείς να πιεις, επιτρέπεται να πιεις νερό με τους νάρθηκες σου φορεμένους. Εμένα μου επιτρέπει η ορθοδοντικός μου να πίνω κρύο καφέ και φυσικό χυμό με καλαμάκι. Σ' αυτό το σημείο πολλοί θα πούνε ότι απαγορεύεται ο καφές, γιατί λεκιάζει τους νάρθηκες και η απάντηση είναι ότι ναι τους λεκιάζει, αλλά εγώ όπως προείπα αλλάζω τους νάρθηκες εβδομαδιαία και δεν προλαβαίνουν να κιτρινίσουν.
     Οι αλλαγές που έχω κάνει εγώ στην διατροφή μου όσο φορώ τους νάρθηκες, χωρίς βέβαια να μου έχει πει κάτι η ορθοδοντικός μου, είναι ότι έχω περιορίσει τα γλυκά, γιατί αν μείνει κάποιο υπόλειμμα τροφής και ιδίως ζάχαρης, μπορεί να αυξήσει την πιθανότητα να χαλάσει κάποιο δόντι.
Επίσης, έχω περιορίσει τα σνακ μέσα στην ημέρα, καθώς βαριέμαι κάθε φορά που τρώω να πηγαίνω να  αφαιρώ τους νάρθηκες και να βουρτσίσω τα δόντια μου και επειδή δεν θέλω να χάσω βάρος, έχω αυξήσει την ποσότητα του φαγητού που τρώω στα κυρίως γεύματα μου. Πολλοί οι οποίοι ακολουθούν θεραπεία με τα invisalign, λένε ότι έχουν χάσει βάρος κατά την διάρκεια της θεραπείας, οπότε όσοι θέλετε να χάσετε βάρος και να ισιώσετε τα δόντια σας, ιδού η ευκαιρία!  Επιπρόσθετα,  επειδή είμαι λάτρης του καφέ, πλέον τον πίνω σκέτο (έπινα μέτριο στο παρελθόν) και αυτό επειδή δεν θέλω να παγιδεύεται η ζάχαρη ανάμεσα στους νάρθηκες και στα δόντια μου.

  • Στοματική υγιεινή κατά τη διάρκεια της θεραπείας
   Η εταιρεία και οι ορθοδοντικοί σου προτείνουν, ότι κάθε φορά που τρως κάτι, μετά πρέπει να βουρτσίζεις τα δόντια σου. Αν είσαι έξω μπορείς απλά να ξεπλύνεις το στόμα σου και τους νάρθηκες με νερό και να τους τοποθετήσεις προσωρινά, μέχρι να πας στο σπίτι σου. Εγώ, προσπαθώ κάθε φορά να βουρτσίσω τα δόντια μου και να κάνω νήμα. Κάποιος μπορεί να με πει υπερβολική, όσον αφορά το νήμα, αλλά έχω παρατηρήσει, επειδή τα διαστήματα στα δόντια μου έχουν ανοίξει (μέρος της θεραπείας), εγκλωβίζεται πιο εύκολα η τροφή ανάμεσα τους και πίστεψε με εάν δεν φύγει καλά η τροφή και τοποθετήσεις τους νάρθηκες, σου αφήνει μια άσχημη γεύση (σε βάθος χρόνου βέβαια μπορεί  χαλάσει και το δοντάκι). Το θετικό στην όλη φάση, είναι ότι τα ούλα μου και γενικά η στοματική μου υγεία έχει βελτιωθεί κατά πολύ.


  • Πως καθαρίζεις τους νάρθηκες;
    Η ορθοδοντικός μου, μου πρότεινε με μια παιδική οδοντόβουρτσα (μαλακή κατά προτίμηση) ή με μια μικρότερη (βγαίνουν στο εμπόριο ειδικές μικρές οδοντόβουρτσες) και με οδοντόκρεμα να τα βουρτσίζω και να τα ξεπλένω με χλιαρό προς κρύο νερό. Είναι ιδανικό, κάθε φορά που πλένεις τα δόντια σου, να καθαρίζεις και τους νάρθηκες και εγώ προσπαθώ πάντα να τους καθαρίζω, εκτός αν είμαι έξω και δεν μπορώ (μια φορά στο τόσο και να μην μπορείς δεν έγινε και κάτι). Στο ίντερνετ θα βρείτε και άλλους τρόπους, μερικοί τους καθαρίζουν βάζοντας τους σε νερό με μια ταμπλέτα καθαρισμού για τεχνίτες οδοντοστοιχίες, ενώ άλλοι τους βάζουν σε νερό με λίγο στοματικό διάλυμα! Εγώ προσωπικά, ακολουθώ τις συμβουλές της ιατρού μου, καθώς οι ανωτέρω τρόποι δεν είναι ενδεδειγμένοι από την εταιρεία και μπορεί να καταστρέψουν τους νάρθηκες και το τελευταίο που θέλω είναι αυτό.


  • Εάν σπάσει το σετ ναρθήκων που φοράς ή δεν σου κάνει τι γίνεται;
   Δεν μου έχει τύχει και δεν θέλω να μου τύχει, αλλά όλα είναι πιθανά! Εάν σου τύχει ένα από τα δύο, πάντα έχεις το προηγούμενο σετ ναρθήκων, για να φορέσεις εκείνους, ούτως ώστε να μην πάει πίσω η θεραπεία σου και επικοινωνείς άμεσα με τον γιατρό σου, για να σου τους αντικαταστήσει (υπάρχει ενδεχόμενο να χρειαστεί να σου ξαναπάρει μέτρα).


  • Γιατί επέλεξες το σύστημα Invisalign και όχι π.χ. λευκά σιδεράκια;
   Αρχικά σκεφτόμουν να βάλω λευκά σιδεράκια,  τα οποία δεν είναι ιδιαίτερα εμφανή και μπορώ να πω ότι αισθητικά είναι ισάξια με τους διαφανείς νάρθηκες, η διαφορά όμως στην τιμή ήταν μικρή. Οπότε, επειδή μένω σε επαρχιακή πόλη, η οποία δεν έχει ορθοδοντικούς και έρχονται μόνο μια φορά τον μήνα, με βόλευε καλύτερα το σύστημα Invisalign, καθώς ρυθμίζεις εσύ, πότε μπορείς να επισκεφτείς τον ορθοδοντικό σου. Επίσης, το γεγονός ότι τους αφαιρείς και βουρτσίζεις τα δόντια σου σαν να μην συμβαίνει τίποτα, για μένα φαίνεται σωτήριο.... η σκέψη και μόνο ότι θα έπρεπε  να παλεύω με τις οδοντόβουρτσες και το νήμα για να καθαρίσω, ανάμεσα από τα σιδεράκια, δεν με γοήτευε καθόλου.


  • Bonus ερώτηση-συμβουλή για όσους φοράνε ήδη διαφανείς νάρθηκες...Πώς αφαιρείς τους νάρθηκες;
   Μπορεί να σας φαίνεται ηλίθια η συγκεκριμένη ερώτηση, αλλά ειδικά αν έχεις και πρόσθετα buttons ή αλλιώς attachments, πάνω στα δόντια σου, μπορεί να είναι σχετικά δύσκολο να  αφαιρέσεις τους νάρθηκες, με αποτέλεσμα πολλές φορές να πονάς κατά την αφαίρεση τους ή να τραυματίζεις τα δόντια σου. Αυτό το κόλπο το ανακάλυψα στο ίντερνετ. Αφού λοιπόν τους ξεκουμπώσεις από τα πίσω δόντια χρησιμοποιώντας τον δείκτη ή τον αντίχειρα σου, μετά αντί να τους τραβήξεις πίεσε τους ελαφρώς προς τα μάγουλα σου (δηλαδή δεξιά και αριστερά) και θα δεις ότι θα ξεκουμπώσουν πιο εύκολα!!

     Τέλος, φοράω τα Invisalign εδώ και δυόμιση μήνες περίπου και έχω δει βελτίωση στην κλίση των δοντιών μου. Πριν γράψω το συγκεκριμένο ποστ, ήθελα πρώτα να περάσει ένα χρονικό διάστημα δοκιμής, για να μπορώ να σας πω λεπτομέρειες σχετικά με τη θεραπεία. Mία ακόμη συμβουλή που έχω να δώσω γενικά για την ορθοδοντική θεραπεία είναι να μην αρκεστείτε μόνο σε μία άποψη...Να επισκεφτείτε τουλάχιστον δύο ορθοδοντικούς πριν καταλήξετε σε κάποιον... Όσον αφορά τη δικιά μου θεραπεία, έχω ακόμη δρόμο μπροστά μου και εννοείται ότι θα σας ενημερώσω για το τελικό αποτέλεσμα!!
   Εάν έχετε απορίες σχετικά με τα Invisalign, μπορείτε να γράψετε κάποιο σχόλιο από κάτω ή να στείλετε τις ερωτήσεις σας στη σελίδα του blog στο Facebook ή στο Instagram!

  Σας χαιρετώ και μέχρι την επόμενη φορά να περνάτε υπέροχα!!!

You May Also Like

2 comments

  1. Καλησπερα επειδη με ενδιαφερει το θεμα κ εχω παρει κ εγω μια γνωμη απο ορθοδοντικο αν εχεις εξεληξη απο τη θεραπεια σ βαλε μια φωτο κ αν μπορεις να γραψεις μια τιμη για το καθε σετ ναρθηκων θα με βοηθουσες πολυ.Εμενα μ εχουν πει 100€ το καθε σετ κ θα χρειαστω 20 σετ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγνωμη για την καθυστέρηση στην απάντηση! Πλησιάζω στο τέλος της ορθοδοντικής μου θεραπείας και μέχρι στιγμής είμαι ευχαριστημένη με το αποτέλεσμα! Θα κάνω ένα ποστ με τα τελικά αποτελέσματα! Το κόστος δεν είναι σταθερό και η invisalign έχει πακέτα ανάλογα με τους όσους ναρθηκες απαιτούνται για να γίνει η θεραπεία!Εγώ έχω για περισσότερους ναρθηκες και το κόστος είναι διπλάσιο από αυτο που σου είπαν!

      Διαγραφή